söndag 22 februari 2015

Hawaii lava naglar

#veckansopi temat för vecka 9 är Hawaii och jag har fått feeling och gjort flera olika manikyrer av allt jag känner är Hawaii. Hula, stränder, palmer, hibiskus och levande vulkaner.

Vulkaner är något jag tycker är ganska fascinerande och lava kan vara fantastiskt vacker och eftersom Hawaii är en vulkanisk ö vill jag passa på att göra lava naglar!

Dessa är gjorda med en grund av OPI - Need Sunnglasses och OPI - Oy-Another polish joke. Sedan använde jag plastfolie för att applicera mina röda nyanser det är OPI - DS Indulgence, OPI - Red fingers & mistletoes och OPI - In my santa suit. Sedan målade jag över med OPI - Black shatter.


Jag försökte mig på att göra macro bild, det är lite för mycket gult och rött i den men den ger känslan av lava i alla fall
 Här är min inspirationsbild

Dessa lava naglar är en annan variant som jag har tänkt göra länge. Längst ner kan man se inspirationsbilden, jag tycker det blev riktigt bra. Jag har avnänt samma lack och teknik i grunden men det svarta är Lady in Black och jag har använt Spun sugar tekniken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar