fredag 6 februari 2015

#veckansopi v 3 - 6

#veckansopi är en ny grej som vi Svenska Opi Ambassadörerna håller på med. Varje måndag lägger vi in manikyrer med ett specifikt tema och detta är mina manikyrer så här långt.

Vecka 3. Var temat svart och vitt, Just då var jag på semester så jag var tvungen att göra något snabbt i förväg men jag tycker detta blev en riktigt snygg manikyr. Jag målade alla naglar med OPI - My Boyfriend scales walls och målande OPI - Black Shatter. Accent nageln är stämplad med Bundle monster art polish och plattan Bm-508

Vecka 4. Temat var ett specifikt lack denna gång var det OPI - A-rose at dawn... broke by noon. Detta är ett dimrosa skimrigt lack som ger mig flashbacks till min barndom med nagellack i kylen och puder rosa läppstift. Övrigt så har jag använt OPI - Lady in black och en stämpelplatta BM-616

Vecka 5. Denna vecka var temat Fifty shades of gray och jag fick ett av lacken i kollektionen. Jag fick OPI - Dark side of the mood. Jag gjorde totalt 3 manikyrer med det lacket men just denna är min favorit det ljusa lacket är OPI - Skull and glossbones och beroende på hur man ser manikyren ser den olika ut. Så här påminner den mig om en islandströja, vänder man på den ser den lite ut som en kungakrona ja man kan nog se det mesta om man vill. men de är väldigt fina. 

Denna manikyr är lite rolig tycker jag det är en halvmåns manikyr (half moon manicure) med Dark side of the mood(moon). Roligt! Nåja det kanske bara är jag som tycker det är kul men manikyren blev himla bra och stilig.

Detta är en omvänd fransk manikyr (reverse french manicure). Den är rätt fin men jag gillar de andra bättre. Det silvriga lacket är OPI - Unfrost my heart.

Vecka 6. Denna veckas tema är ett lack nämligen OPI - Samoan Sand. Detta lack är det första "nude" lacket som jag köpte och det är så himla fint, jag har nästan gjort slut på det nu. Färgen har en liten gul underton och är väldigt lik min egna hudfärg. Här har jag stämplat en spetskant med Konad m57 och jag tror dessa naglar hade passat särskilt bra på ett bröllop. Jag har för att få en tjockare spets dubbel stämplat och jag märker att jag har blivit ganska säker på att pricka med stämpeln.

Första gången jag såg den här stämpeln viste jag att det var den här manikyren jag ville göra. Stämpeln är små små trekanter som pekar lite åt olika håll och kommer från stämpelplattan BM-606 och det passar så bra ihop med Samoan sand. Jag har också matt top coat på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar