tisdag 3 februari 2015

Ljusa våriga naglar

Efter att jag gjorde dessa naglar har jag upptäckt att art decko är mer och mer trendigt, Jag tycker dessa naglar känns väldigt art decko och jag tror mycket av det har att göra med den fanstastiska gröna färgen jag råka snubbla över det är OPI - Sparkle teal sunrise som kommer från en gammal kollektion som knappt säljs längre, Lacket är väldigt skirt så jag har grundat med OPI - Yodel me on my cell guldet är OPI - Goldeneye

Efter jul och nyår fick jag sån lust till våren, kanske för att det var mer vårväder då än det är nu när det är snöstorm ute. Jag hitta dessa jätte roliga stämplar på en ny stämpelplatta jag köpt BM-505, jag tyckte det var jätte roligt så jag bestämde mig för att göra gurknaglar. I efterhand har jag förstått att stämpeln inte alls är gurkor utan något sjölevande djur som kallas "Sand dollar" Nåja jag anser att gurkor passar utmärkt för mig då jag kommer från Gurkstaden. lacken jag använt är OPI - Funky Dunkey, OPI - I Juggle...Men, Bundle Monster art polish i grönt och OPI - Gargantuan Green Grape.

Dessa är nog mina favorit nagar för Januari. Jag och min familj åkte på solsemester på Grand Canaria och jag ville maxa så även naglarna blev super semestriga. Jag använde OPI - Gargantuan Green Grape(inte samma som ovan utan den blå), OPI - Can't Find My Czechbook och OPI - Fly och stämplats med Bundle monster Bm-509 och deras vita stämpel lack. Accentnageln är grundad med OPI - My Boyfriend Scales Walls och stämplad med Bm-503 och Bundle monsters oranga stämpellack. mmm jag längtar så till sommaren <3

När slutet på semesterveckan börja närma sig valde jag att ta av manikyren, den hade blivit sliten och jag tror den blev lite upplöst av en av solkrämerna vi använde O_o men jag målade i alla fall om dem med ett mini lack jag har med OPI - Solitaire, ett vitt glittrigt sandlack. Detta har jag nu beställt i full storlek.

På flygplatsen hade jag några euros till övers och stog och spana i tax free butikerna och hitta det underbart vackra OPI - OPI Ink. Det är ett blå lila skimrande lack med flakes i. Fruktansvärt svårt att fota för att ärligt visa färgen här är den åt det lila hållet men den är nästan lika blå också. Jag gjorde en revers french manicure över det vita sandlacket och det blev så himla fint! oturligt nog råka jag drämma till två av naglarna så lackningen blev helt förstörd. så jag tog bort den efter att jag fotat de naglar som klarade sig.

En vår trend enligt Miss Pop är både OPI - Bubble Bath och Matt top coat. Här har jag sammanfört dem båda. Jag ville ha en neutral nagel men ändå den extra styrkan några lager lack ger, dessutom gör Bubble bath att naglarna ser så otroligt frächa ut.

Från den senaste OPI kollektionen Hawaii har kommit ut och jag har hunnit att måla naglarna med OPI - That's hula...rious. Den är fantastiskt krämig och fin, den är väldigt lik Gargantuan Green Grape så om du inte älskar ljusgröna nyanser behöver du kanske inte båda... men jag själv kunde inte låta bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar