fredag 6 februari 2015

Jul och vinter manikyrer

Det har blivit en del snöflingor i år och dessa första jul/vinter naglarna är ganska inspirerade av filmen Frost. till stämplarna har jag använt 2 olika silverlack för att det ska bli lite av ett djup i stämplarna. Jag använde Bundle monster silver lack och stämpelplatta BM-323 till snöflingorna och swirl mönster med Opi Push and shove och plattan BM-314. Gradienten är gjord med OPI - Go on green, OPI - Yodel me on my cell och OPI - Blue my mind.

Bundle monster hade en video där de gjorde en liknande manikyr fast med rött istället för blå. Jag tänkte att jag skulle försöka återskapa den. Alltså jag älskar blått och guld ihop! detta är OPI - Blue my mind and OPI - Rollin in cashmere

Dessa naglar är ett försök till att rekonstruera christabellnails tall manikyr det blev inte i närheten lika bra som hennes men man blir ju aldrig bättre om man inte tränar och ganska bra blev de ändå. Lacken jag använde är OPI - Skull and glossbones, OPI - Suzi loves cowboys, OPI - A-piers to be tan och OPI - Christmas gone plaid

Detta är en enkel swatch av OPI - Muppets world tour, det känns vintrigt och isigt. 

Det sötaste lacket OPI kommit ut med är nog OPI - Bearest of them all här över OPI - In a holidaze. Det är ett glitter lack de kom ut med över jul som har vitt och rött matt glitter och vita hjärtan i. tok sött.

Jag har länga velat ha tränaglar men har aldrig lyckats med att måla ådringen för hand. Men så kom Bundle monster ut med en kollektion som hade trä ådring! Stämpel plattan: BM-608 tillsamans med holly berryn på BM-14 använde jag till denna manikyr. Lacken är Opi - A-piers to be tan, Opi - Suzi loves cowboys och Sally Hansen - Grass slipper.

Vid något tillfälle fick jag idén om att jag skulle göra mintgröna snöflingenaglar... här har jag använt OPI - Gargantuan green grape, OPI My boyfriend scales walls, Bundle Monster BM-H01 och Stamping polish: Konad White

Vid ett annat tillfälle ville jag ha glammiga snöflingor här har jag använt OPI - Samoan sand. Bundle monster BM-323 och matt topcoat och lila och silvriga rhinestones.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar