söndag 4 maj 2014

Rosor och spets

Igår gjorde jag ett nytt franken polish lack, mer om det kan man läsa här.
Med det lacket gjorde jag den här fantastiska ros och spetsmanikyren. Den får mig att tänka på bröllop, hattar med flor och strumpbyxor med söm bak i sann 50-tals stil.
Här har jag målat två lager med mitt franken polish lack 5 och gjort en bård och små prickar med OPI - Lady in black efter det har jag målat rosorna med OPI - All I Want For Christmas och OPI - Don't Bossa Nova Me Around. Löven är gjorda också med Bossa Nova och OPI - Don´t Mess With OPI.
Jag tänkte göra manikyren matt till en början men jag tyckte det var så snyggt och glansigt så jag har sparat den som den är.
 Manikyren är väldigt snygg även utan rosorna och skulle se väldigt snyggt ut med matt top coat, då blir känslan av strumpbyxor och flor lite kraftigare. 

Använt
OPI - Start to Finish
Franken Polish 5
OPI - Lady In Black
OPI - All I Want For Christmas
OPI - Don't Bossa Nova Me Around
OPI - Don´t Mess With OPI
Seche vite top coat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar