lördag 1 februari 2014

Gul till blå gradient.

Ibland när man har inspirations torka så blir resultatet väldigt bra ändå. 
 Jag började med att måla naglarna vita med OPI - Alpine Snow, för att få en så klar färg som möjligt, sedan tog jag en vanlig kökssvamp och målade lacken direkt på svampen ett streck för varje färg i ordningen:
OPI - Need Sunglasses?, OPI - Did It On Em, 
OPI - Dont Mess With OPI, OPI - Fly, OPI - Dating a Royal

Eftersom allt blir bättre med glitter målade jag också ett lager med OPI - I Juggle... Men
Eftersom lite av den vita kanten syntes efter svampningen målade jag också en kant med svart med OPI - Lady in Black. Det är första gången jag på frihand målat en ram runt naglarna, oftast målar jag ram färgen under och målar det övre lacket inte hela vägen ner.
Jag tänker på en sommardag när jag ser dom här naglarna, som att det gula är ett rapsfält och det gröna är skogen i bakgrunden som möter himlen på en molnfri dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar