måndag 13 januari 2014

Årets färg 2014

Enligt Pantone är årets färg "Radiant orchid" Det är en varm ljust lila färg.  
Det passar mig väldigt bra för jag gillar lila. Det närmaste jag har den färgen är OPI - A Grape Fit!, Den är lite kallare i tonen men annars väldigt nära. Här är en swatch med den.
Här har jag dessutom ett lager OPI - I Juggle...men för allt blir bättre med lite glitter!
För att efterlikna orkidén på bilden hittade jag en perfekt stämpel, Bundle monsters BM-301 och stämplade med OPI - Cute Little Vixen den funkade utmärkt att stämpla med, åtminstone på en så ljus färg. Jag gillar särskilt skimret den lämnar efter sig.

Jag provade att stämpla med några andra lack också för att se vilken färg som skulle passa bäst och de tre första skulle alla passa om man råkar ha dem i samlingen.

Från höger till vänster stämplat med:
OPI - Sleigh Ride For Two, OPI - Cute Little Vixen, OPI - Malaga Wine och OPI - Purple With a Purpose

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar