torsdag 12 december 2013

Fjäril naglar

I filmen hunger games catching fire har karaktären Effie en klänning med mängder av fjärilsvingar (dit målade har jag försåt efter lite efterforskning) den klänningen inspirerade mig till att prova stämpeln på bundle monsters platta BM-424.
Jag är jättenöjd med den här manikyren och älskar den här stämpeln. Jag förutser många fjärilsnaglar i min framtid. Jag krånglade lite med den här manikyren för att få en bra färg, orange inte är min favoritfärg har jag bara ett crem lack som är orange därför har jag mixtrat lite. 
Så här har jag gjort.
Jag började med ett lager OPI - A Roll In The Hague, sedan målade jag ett lager OPI - Need Sunglasses? sedan gjorde jag en gradering med svamp och Roll In The Hague och avslutade med en svampad kant av OPI - Cajun Shrimp. Över det målade jag lack jag nyss skaffat och redan är förälskad i, OPI - I Juggle...Men. Sedan stämplade jag med konads svarta stämpellack och BM-424, fyllde i den delen av nageln som inte täcktes av stämpeln med OPI - Lady in Black och gjorde vita prickar med OPI - Alpine Snow.


allt som användes:
OPI - A Roll In The Hague
OPI - Need Sunglasses?
OPI - Cajun Shrimp
OPI - I Juggle...Men
OPI - Lady in Black
OPI - Alpine Snow
Konads svarta stämpellack
BM-424

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar