fredag 6 september 2013

Vinst i tävling igen

Det går bra nu....
inte nog med att jag vunnit Bundle monster tävlingen, jag vann också en till tävling på OPI Nagellack på facebook den här gången var uppgiften att matcha nagellacket med något inför hösten, mode är inte min starka sida men jag tänkte man kan aldrig gå fel med glamour så jag tog en svart klänning och ett guldhalsband som jag fick när mina föräldrar bodde i Abu Dhabi och matchade det med OPI Goldeneye och en mycket snygg stämpel från Bundle monster som jag faktiskt aldrig använt tidigare. BM-203 för att överdriva använde jag även opi som stämpellack. Grejen är att vanligen kan det vara svårt att sämpla med vanliga lack men en av mina OPI Lady in black är halvtom och har blivit ganska seg efter några år och i stället för att använda thinner använder jag den ibland som stämpelfärg. Den blir inte riktigt lika mörk som Konad lacken men den funkar ganska bra ändå som ni kan se. 
Jag passade på att fixa Calles naglar också fast med dem vann vi inte. Jag ville matcha dem med hans tröja (som han snott av mig) och planen var att jag skulle rita grenar på naglarna men hur jag än gjorde blev det bara kladdigt och fult jag har helt enkelt inte någon pensel som funkar för långa smala linjer. Jag gjorde prickar i stället vilket är lite standarden av vad jag gör på honom (ofta utan någon grundfärg). Här har jag använt min nya OPI Lady in black som är helt perfekt och OPI Samoan sand.


2 kommentarer:

  1. Åh du har en man du får måla naglarna på, jag är avundsjuk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han är så tillmötesgående jag har till och med fått målat hans tånaglar rosa en gång. Men han kände sig inte riktigt bekväm med det men det satt på tills det nöttes bort. http://siljessida.blogspot.se/2013/03/chockrosa-man-toes.html

      Radera