måndag 5 augusti 2013

Nail polish remover pads recession

Jag hittade den här söta lilla burken på ICA maxi, den kosta 10 kr så jag tänkte att jag skulle prova den. Det är nagellacks remover pads från Fatê of flower, jag har aldrig hört talas om produkten eller företaget tidigare.
Det är en liten låda med några få pads för nagelborttagning, den här doftar av vattenmelon och det luktar väldigt gott, dock är jag tveksam till remover som ska lukta gott det är ju inte särskilt bra att lukta på så det är ju konstigt att försöka parfymera det. Till en början verkade det som om det aldrig skulle ta bort nagellacket.
Removern är väldigt oljig och det känns som om den inte kommer att ta bort någonting och paden delar sig fort i tre lager, men till slut löses nagellacket lätt upp. Jag var väldigt skeptisk i början men den oljiga konsistensen gör att den inte dunstar bort som vanlig remover och ju längre oljan ligger på naglarna desto lättare är det att ta bort lacket och en pad räckte till att ta bort lacket på alla naglarna.

Det känns väldigt oljig och närande för naglarna och nagelbanden och doftar väldigt gott men det är lätt att glömma att det faktiskt är kemikalier som är så pass starka att de löser upp nagellack i den. Men det blir man påmind av när man ska tvätta bort det, jag spolade händerna i vatten och oljan förvandlades på en gång och fick någon konstig yta, jag skrubbade bort det värsta från händerna och tvättade händerna med tvål efter det såg naglarna ändå ut så här.


Med lite vanlig remover gick det lätt att ta bort den konstiga ytan. Kanske går det att undvika genom att torka av oljan i stället för att försöka tvätta bort det. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om dem men det var en intressant produkt och jag kommer att använda den tills den tar slut men om jag skulle rekommendera den eller köpa den igen vet jag inte riktigt än. Jag är ju väldigt förtjust i foliemetoden men till skillnad från den här som känns väldigt närande är foliemetoden väldigt uttorkande. Jag behöver helt enkelt prova den lite fler gånger innan jag bestämmer mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar