torsdag 25 juli 2013

Blå vit fransk manikyr

Jag hade väldiga problem med att hitta en nagel design jag var nöjd med men till sist fick jag till det! 
Det här är en lyxig fransk manikyr i skimrande blå och vit. Den vita linjen gör det hela lite mer lyxigt tycker jag, dessutom känns de väldigt somrig  Det är två lager med OPI - Yodel me on your cell som är ett fantastiskt skimrande blågrönt lack, dock blir det lite mörkt med fler lager. Den vita linjen är gjord med en striper pensel och OPI - Up front and personal som är ett pärlvitt skimrande lack.



Jag är väldigt nöjd med den här manikyren och kommer nog att ha den ganska läge, kanske kommer jag att ha lite matt top coat antingen över hela nageln eller bara över den nagelbädden vi får se.

--------------------Uppdatering--------------------

Här är två bilder med lite varierade top coats.
Den är första är med matt över hela nageln, jag gillar det, framför allt skimmer som är matt men den känns inte lika lyxigt.

Här har vi matt på nagelbädden och glansigt på toppen, det ser väldigt fint ut, man får lyxigheten men det känns lite naturligare med den matta naturliga nageln.
Mest av allt gillar jag nog den första men alla har sin charm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar