söndag 19 maj 2013

Skimrig psykedelisk regnbåge


I julklapp fick jag hela Color club take wing kollektionen av min sambo och sedan dess har jag planerat att göra en regnbågsmanikyr, jag har dock inte vetat riktigt hur jag ville göra förens jag såg den här
Men som ni ser ville jag ha över hela nageln!

Jag är så nöjd med dessa men det var inte lätt, Jag började med att grunda med två lager OPI - Don't touch my tutu efter det använde jag en svamp och målade två färger direkt på svampen för att svampa på. Dock var det väldigt svårt att bygga upp färgen på vissa av lacken med svamptekniken så tex den oranga och den ljusgröna var jag tvungen att gå över med penseln och försöka använda tippen på penseln för att blanda ihop de båda färgerna och det gick nästan bättre och hade sparat mig en massa efterarbete med rengöring, trots att jag skyddstejpade naglarna tog det evigheter att få bort alla små glitterflakes och jag tror nog att det fortfarande finns några kvar.

Det här är lacken jag använde.
Wing Fling, Sparkle and Soar, Daisy Does It, Fly With Me, Metamorphosis, Sky High

De skimrar otroligt fint i solen och kan ibland ge illusionen av att det är ett multichrome nagellack som bara skimrar i alla färger. Den här bilden tog jag i måleriet när jag höll på att måla pinnarna till mina knoppar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar