söndag 7 april 2013

Top coat och gåva på köpet.


Idag åkte jag tillbaka till Mariestad det är projektmöte i morgon. Jag åkte lite extra tidigt till stan för att hinna köpa ett nytt top coat då mitt gamla börjar ta slut och blivit svårt att applicera. De top coat jag föredrar är Essie Good to go, det är ett snabbtorkande top coat som ger en jättefin glans men är samtidigt tunt och smidigt att applicera.  Jag använder numera alltid snabbtorkande top coats då de torkar hela manikyren mycket fortare och dessutom minskar risken för att få fula jack i naglarna av att man dunkar i dem nånstans eftersom ytan torkar först. Jag har provat flera olika sorter men Essies tycker jag är bäst, OPI rapid dry är också bra och min väninnas favorit, hon påstår att det torkar lite hårdare än Essies men det är inget jag märkt, däremot har det en tendens att smeta ut stämpelmotiv om man håller på med sånt, det gör inte Essies. Ett annat bra top coat är Seche vite men jag tycker inte om formulan, den är alldeles för tjockt för min smak och torkar ojämnt om man försöker måla det tunt, däremot på grund av sin tjockhet  jämnar det ut de grövsta glitter lack med ett lager.

Jag köpte lacket på Åhléns city i Göteborg, det är nära centralstationen och har ett bra utbud av flera olika märken på nagellack och framför allt Essie när jag kom till kassan fick jag dock en nagelbands remover på köpte! What? Det är i full storlek så jag blev alldeles paff. Jag inte provat denna någon gång tidigare så det ska bli intressant, oftast tar jag bort nagelbanden genom att bada fingerspetsarna i varmt vatten och äppelcidervinäger så det ska bli intressant att se om detta är bättre.

Något jag själv tycker är lite konstigt är att jag endast äger ett Essie lack som är färgat och till och med det är ett överlack nämligen Essie shine of the times, vilket måste vara en av de mest fantastiska lack i hela världen de ändrar nämligen färg beroende på vilket som finns under. Googla om du inte tror mig! 

Dock vet jag inte riktigt varför jag inte köpt någon av de färgade än men jag har lite svårt att se färgerna i flaskorna då de reflekterar så mycket ljus och dessutom brukar ställningen vara upplyst underifrån så man får nåt konstigt motljus. Men de tillverkar i min mening den bästa nagelvården, jag använder också Essie base coat även om jag inte hunnit hitta min favorit än för det räcker så himla länge. Just nu använder jag Essies all in one base coat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar