torsdag 7 mars 2013

OPI - Teal the cows come home, matt


Nu sitter jag hemma och kan egentligen inte göra nåt... Jag kan knappt laga mat och jag kan inte ens sticka! och ska jag vara ärlig kan jag knappt måla naglarna heller utan att det spänner i mina stygn. Men eftersom jag råkat tälja bort en bit av den förra manikyren och den började ser väldigt sliten ut gjorde jag ett försök i alla fall. Detta är OPI - Teal the cows come home med ett lager Rimmel - Matte finish.
Den här färgen är så fin men helt fantastisk vackert som matt, den blir så livfull och reflekterade trots att den inte är glansig. Det enda som är jobbigt med den här färgen är att man behöver ganska många lager för att den ska bli täckande här har jag nog fyra lager men vissa dagar är det bara värt att lägga ner lite extra tid på en fantastisk färg. Jag planerar också att lägga till något mer på den här manikyren men jag vill prova tejpa men då behöver jag låta lacket torka riktigt ordentligt först.

Nu efter skadan jag fått får jag kanske börja fota naglarna på den andra handen ja om jag inte vill börja stila med snygga bandage då, kanske matcha bandaget med manikyren. Sen får man väl se hur bra det läker om jag får något ärr eller så, men till dess blir det högerhanden som får visa upp sig. Så här ser i alla fall vänster ut nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar