lördag 2 mars 2013

Droppig fransk manikyr


Jag är rätt nöjd med den nya manikyren jag gjorde, jag ser det lite som en blandning av drippy manikyr och fransk manikyr, med lite extra glitter också.
Jag började med att grunda med ett lager Color Club - Starry Temptress uppe på det ett lager matt top coat, jag använder ett från Rimmel. Att använda matt på botten under en sån här manikyr tipsade Cutepolish om i en av hennes videor och jag tycker det gör en skillnad.
Jag måla två lager med vita droppar för att få den täckande jag har använt Maxfaktor - Snow white och sedan glansigt top coat uppe på dropparna för att jämna till och öka glansen, dessutom ger det dropparna en mer tredimensionell känsla. Mitt största tips är att använda ett snabbtorkande top coat så den tjockare dropp färgen torkar fortare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar